قاطی پاتی

مرجع بلاگر ایران - جدید ترین ها از وبلاگ های پارسی

به قاطی پاتی بزرگترین مرجع بلاگر ایرانی خوش آمدید!
هدف قاطی پاتی این است تا وبلاگ نویسان ایرانی بهتر دیده شوند و سریع تر پیشرفت کنند.

ثبت شکایت

درس جمال کمال ادبیات دهم

هفته وحدت به همه ی مسلمانان مبارکباد.

ماه فرو ماند از جمال محمد  (ص)                 سرو نباشد به اعتدال محمدقدر فلک را کمال و منزلتی نیست           در نظر قدر با کمال محمدوعده‌ی دیدار هر کسی به قیامت           لیله‌ی اسری شب وصال محمدآدم و نوح و خلیل و موسی و عیسی       آمده مجموع در ظلال محمدعرصه‌ی گیتی مجال همت او نیست        روز قیامت نگر مجال محمدو آن همه پیرایه بسته جنت فردوس         بو که قبولش کند بلال محمدهمچو زمین خواهد آسمان که بیفتد         تا بدهد بوسه بر نعال محمدشمس و قمر در زمین نتابند           نور نتابد مگر از جمال محمدشاید اگر آفتاب و ماه نتابند                   پیش دو ابروی چون هلال محمدچشم مرا تا به خواب دید جمالش           خواب نمی‌گیرد از خیال محمدسعدی اگر عاشقی کنی و جوانی          عشق محمد بس است و آل محمد(ص)

میلاد نبی اکرم

به نام تویی که زیباترینی.ماه فروماند از جمال محمد          سرو نباشد به اعتدال محمدقدر فلک را کمال و منزلتی نیست    در نظر قدر با کمال محمدوعدهٔ دیدار هر کسی به قیامت          لیلهٔ اسری شب وصال محمدآدم و نوح و خلیل و موسی و عیسی    آمده مجموع در ظلال محمدعرصهٔ گیتی مجال همت او نیست        روز قیامت نگر مجال محمدوآنهمه پیرایه بسته جنت فردوس           بو که قبولش کند بلال محمدهمچو زمین خواهد آسمان که بیفتد        تا بدهد بوسه بر نعال محمدشمس و قمر در زمین نتابد             نور نتابد مگر جمال محمدشاید اگر آفتاب و ماه نتابند                       پیش دو ابروی چون هلال محمدچشم مرا تا به خواب دید جمالش               خواب نمی‌گیرد از خیال محمدسعدی اگر عاشقی کنی و جوانی              عشق محمد بس است و آل محمد*****میلاد نبی اکرم محمد مصطفی و سلاله پاکش بر تمام دوستداران آن حضرت مبارک .       

منم آن قاصدک خوب خیال

منم آن قاصدک خوب خیالمی وزد در برِ بادی سرحالمی گریزد گهی از دست تو بازمی نشیند به روی برگ نهالمی سپارد به تو آن برق نگاهمی کند  فکر تو را غرق خیالمی نهد شاخک مویینش را بر روی موج پریشان احوالمی رود تا افق دور چنینتا بگوید  خبر ازوصف جمالاندکی باد نشیند باریمی نهد سر به بالین وصالمی سراید ز تو و عشق لبتمی نوازد همه آهنگ  کمال1398.09.05  13:28  "یسار"

چگونه کمال طلبی خود را کاهش دهیم

چگونه کمال طلبی خود را کاهش دهیم ۱۸۰ دقیقه درس دقیق با مثال و توضیحدراین درس می آموزید دقیقا به چه میزان کمال طلبی منفی داریدعلت کمال طلبی خد را متوجه میشویدو با آخرین تکنیکهای برگرفته از ۴ شیوه مشهور درمانی دنیای روانشناسی به تغییر خواهید پرداختهدف این درس حذف کمال طلبی نیست، تبدیل کمال طلبی منفی به مثبت( پردستاوردی) است   این درس چه خواهم آموخت ؟ چرا به کمال طلبی منفی دچار میشویم؟چرا اکثر انسان ها نمی توانند از کمال طلبی منفی رها شوند؟سم کمال طلبی منفی چیست؟توضیح و تحلیل تست استاندارد تله کمال طلبی منفی (معیارهای سختگیرانه)معیاری برای اینکه آیا شما کمال طلب منفی هستید؟ (تست شافران)کمال گرایی منفی چگونه می تواند به ما آسیب بزند؟شما درگیر کدامیک از انواع کمال طلبی منفی هستید ؟(نظریه جفری یانگ)راهکاری برای حل تفکر اشتباه "همه یا هیچ"بهبود کمال طلبی با انعطاف پذیریکمال طلبی منفی و سفر زندگی ن

شب به سحر نمیرسد گر نکنم خیال تواین دل بیقرار من غبطه خورد به حال توزلف به باد میدهی شعله شود وجود منشعر کنم هر قدمت وصف تو و جلال توسجده کنم بخاک تو چون تو شدی مراد منمرده شوم به حکم تو زنده از آن جمال توچون همه عاشقان همی جان بدهم بناز تورحم اگر کنی شبی دست برم به خال تواز دم چون مسیح تو سوسن و لاله میدمدزنده کند مرده دلی هر نفس زلال توعاشق عشق تو منم ای مه بی نصیب منگر تو کنی عنایتی بسته شوم به بال توبوسه زنم به دست تو تا که کنی شفاعتمروز جزا اگر فزون جرم من از کمال تودیده ی "افشار " ببین خون بچکد ز هجرتودر هوست زنم به جان نقش تو و خیال تومحسن افشار نادری

ز یک مشرق نمایان شد دو خورشید جهان آراکه رخت نور پوشاندند بر تن آسمان‌ها رادو مرآت جمال حق دو دریای کمال حقدو نور لایزال حق دو شمع جمع محفل‌هادو وجه الله ربانی دو سر الله سبحانیدو رخسار سماواتی دو انسان خدا سیمادو عیسی دم دو موسی ید دو حسن خالق سرمدیکی صادق یکی احمد یکی عالی یکی اعلایکی از مکه انوار رخش تابید در عالمیکی شد در مدینه آفتاب طلعتش پیدایکی نور نبوت را به دل ها تافت تا میکی نور ولایت را ز نو کرد از دمش احیارسد آوای قال الصادق و قال رسول اللهبه گوش اهل عالم تا که این عالم بود بر پا✨ میلاد رسول گرامی اسلام(ص) و امام صادق(ع) مبارک باد

رباعی فارسی وترکی در وصف زهرای سه ساله

آئینه ی جمال حضرت زهرادی رقیهباغ ولاده همان لالة طاهادی رقیهدولانور گونده ملکر اوستاره باشیناباغ جنتده اولان زینت بابا دی رقیهآئینه ی جمال حضرت زهراست رقیهدر باغ ولا لالة طاهاست رقیهزهرای سه سالة حسین بن علیستخفته در شام بلا زینت باباست رقیه

کلیشگی من کمال‌گرا هستم»

کمال‌گرانامیدن خود در مصاحبۀ شغلی با این تصور که بر اصلِ کار قوی و توجه دقیق به جزئیات دلالت دارد، به نوعی کلیشه تبدیل شده است. شجاع باش دختر، ریشما سوجانی (شبنم اسماعیلی)

شادی در قران کریم .

در نگاه قرآنی، مراحل متعالی و برتری از کمال وجود دارد ، این مراتب از کمال با بهجت و سروری نامتناهی و بیکران همراه است ،  از طرفی انسان نیز موجودی است که شایسته این شادی و رضایت و خشنودی می‌باشد ، لذا انسان سعید که سرور و شادی همیشگی و مستمر دارد هرگز به شادی مقطعی و گذرا دلخوش نبوده و بسنده نمی‌کند.مشخصه شادی مستمر و سعادت حقیقی این است که دائمی بوده و برای آن کرانه ای نمی‌توان تصور کرد ، حال آن که شادیهای گذرا ، محدود به یک مقطع بوده حضوری غیردائم و لحظه ای داشته و بعضاً به حالت مقابل خود، یعنی غم و‌اندوه مبدل می‌گردد.مطابق تعابیر دینی جایگاه شادی های طبیعی و دنیوی که با لذات مادی و محسوس همراهند در زندگی مادی است و جایگاه شادیهای معنوی و اخروی در بهشت های مختلفی است که در طول یکدیگر قرار داشته و برترین آنها در عالیترین بهشت ما یعنی جنت رضوان الهی، همان بهشتی که خداوند سبحان در آن حضور داشته و زیبایی و جمال خود را در آن آشکار ساخته است، جای دارد.

مطلق

راستش را بخواهی اصلا هیچ چیز برای من کمال مطلق نیست،من کمال را توی نقاشی های اعجاب انگیز آیدین آغداشلو دیده ام،توی گره و پیوند انسان با طبیعت،نوازش انسان به حیوان،لطف و شوخ دوست به دوست،حتی در آرمانی ترین موسیقی های نسل بشر هم می توان جست که نمی توان دست یافت. من کمال را در تو نیافته بودم که اکنون با جسم خسته و روحی ناتوان دوباره از کودکی آغاز کنم و از نو زاده شوم و غفلت همین‌جاست که می اندیشی در چیزی،در جایی و در کسی کمال مطلق هست،توی زبانم هزار نیش کژدم هم باشد باز هم نمی توانی مرا از گفتن بازداری،من از تو چیزها یافته بودم که از خودم یافتم و نوشتن را از من مگیر ___دو و سی و پنج دقیقه بامداد شانزدهم مرداد ماه نود و هشت 

دانلود فیلم دست انداز کمال تبریزی

کمال تبریزی دانلود فیلم دست انداز, دانلود فیلم دست انداز کمال تبریزی با لینک مستقیم رایگان کامل کم حجم کیفیت بالا عالی بلوری 4کا, دانلود فیلم سینمایی ایرانی دست انداز کمال تبریزی جدید بدون تگ آرم تبلیغاتی و نیاز به خرید اشتراک ویژه کمال تبریزی  دانلود فیلم سریال آهنگ موزیک, موزیکال دانلود

شادی در نگاه قران

 در نگاه قرآنی، مراحل متعالی و برتری از کمال وجود دارد ، این مراتب از کمال با بهجت و سروری نامتناهی و بیکران همراه است ،  از طرفی انسان نیز موجودی است که شایسته این شادی و رضایت و خشنودی می‌باشد ، لذا انسان سعید که سرور و شادی همیشگی و مستمر دارد هرگز به شادی مقطعی و گذرا دلخوش نبوده و بسنده نمی‌کند.مشخصه شادی مستمر و سعادت حقیقی این است که دائمی بوده و برای آن کرانه ای نمی‌توان تصور کرد ، حال آن که شادیهای گذرا ، محدود به یک مقطع بوده حضوری غیردائم و لحظه ای داشته و بعضاً به حالت مقابل خود، یعنی غم و‌اندوه مبدل می‌گردد.مطابق تعابیر دینی جایگاه شادیهای طبیعی و دنیوی که با لذات مادی و محسوس همراهند در زندگی مادی است و جایگاه شادیهای معنوی و اخروی در بهشت های مختلفی است که در طول یکدیگر قرار داشته و برترین آنها در عالیترین بهشت ما یعنی جنت رضوان الهی، همان بهشتی که خداوند سبحان در آن حضور داشته و زیبایی و جمال خود را در آن آشکار ساخته است، جای دارد.

بهترین باربری کمال شهر تهران

باربری تهران باربری تهران با سالها تجربه در زمینه حمل و نقل بین شهری و درون شهری انواع بار و خرده و بار و اثاثیه و کالا و محصول شما را تهران به کمال شهر استان البرز منتقل می کند. حمل بار ارزانتر و با کیفیتتر را با باربری تهران تجربه کنید. بهترین باربری کمال شهر تهران

دانلود سریال حکایت های کمال

دانلود سریال حکایت های کمال دانلود رایگان سریال حکایت های کمال با لینک مستقیم « قسمت 15 قرار گرفت »  دانلود سریال حکایت های کمال کارگردان: قدرت الله صلح میرزایی | ژانر: تاریخی، خانوادگی | سال تولید: 1396 | انتشار: 1398 تعداد قسمت ها: 150 اپیزود | مدت زمان هر قسمت: 45 دقیقه | کیفیت: HDTV فرمت: MKV | حجم: 250 مگابایت | تهیه کننده: محسن شایانفر خلاصه داستان: درباره پسربچه ای به نام کمال است که خاطراتش در دهه 40 روایت می‌شود. این مجموعه قرار است پیام‌های اخلاقی مثل احساس مسئولیت را به کودکان و نوجوانان آموزش ‌دهد… بازیگران: محمود پاک نیت، شهره لرستانی، میرطاهر مظلومی، نگار عابدی، فلور نظری، علی مسلمی، محمدرضا شیرخانلو، کاظم هژیرآزاد، شهرام عبدلی، سیروس میمنت، شهین تسلیمی و…دیدار موویز

book

نمیدونم شما کتابخون هستید یا نه.اشتباه متوجه شدید منم کتابخون نیستم.کتاب خورمبله یک عدد کتابخور تند خوان!و یکی از تاثیراتی که روی اطرافیانم گذاشتم (حدودا 7-8 نفر) اینکه از تنفر به کتاب تبدیل شدن به کتابخوربحث کمال همنشینه. واسه اونا که نمیدونن کمال همنشین قضیه اش چیهو واسه تجدید خواندن ادبیات دبستان و راهنمایی:از سعدی جانگِلی خوشبوی در حمام روزیرسید از دست محبوبی به دستمبدو گفتم که مشکی یا عبیری؟که از بوی دلاویز تو مستمبگفتا من گِلی ناچیز بودمو لیکن مدّتی با گل نشستمکمال همنشین در من اثر کردوگرنه من همان خاکم که هستم

قسمت هاي مهم ادبيات کنکور

ادبیات در کنکور سراسری اولین درسی که شما باید به آن ها پاسخ دهید. از این رو نحوه ی پاسخگویی به این درس دارای اهمیت خاصی است. در سال های اخیر این سوالات طبق رویه خاصی مطرح می شود.که در دسته های زیر جای میگیرند در فیلم آموزش ادبیات کنکور به این موارد می پردازیم:لغات و املاء و ترکیب های کناییقرابت معنایی و تناسبآرایه های ادبیتاریخ ادبیاتزبان فارسیمنبع: فیلم آموزش ادبیات کنکور

محله نیاوران

محله نیاوران از محله های ناحیه 4 منطقه یک شهر تهران است که دارای 9591 نفر جمعیت و 2934 خانوار است .  نیاوران نام دهکده ای در شمال تهران  بود . محدوده قدیمی این محله از شمال به کوه های جمال آباد ، از جنوب به خیابان نیاوران ، از شرق به کاشانک  ، و از غرب به منظریه منتهی می شده است . آبادی قدیم نیاوران در شمال مجموعه فعلی کاخ نیاوران قرار داشت . ناصرالدین شاه زمین ها و ساختمان های این ده را خرید همه را تخریب کرد و بافت کنونی نیاوران را پایه ریزی کرد . این محله دارای باغاتی بود که از جمله باغات آن باغ منظریه و جمال آباد بوده است . اردوگاه شهید با هنر آموزش و پرورش ، پارک نیاوران  از جمله اماکن شاخص محله نیاوران است .این محله دارای اماکن مذهبی ، فرهنگی و آموزشی و بهداشتی دیگری نیز است .

حرکت ادبیات داستانی ایلام؛ رو به جلو اما ناکافی / مرتضی حاتمی*

ادبیات داستانی در استان ایلام وارد پنجمین دهه‌ی فعالیت خود شده که در مقایسه با سابقه‌ی ادبیات داستانی استان‌های هم‌جوار، بسیار جوان و دارای ویژگی‌ها و معیارهای خاص خود است.ادبیات داستانی در استان ایلام با تلاش کلانتر محمدی» شروع شده که شوربختانه ادامه پیدا نکرده است. بعد از ایشان، خداداد ابراهیمی» با نگارش داستان‌های کوتاه زیر سقف شیروانی» و دوچرخه» در سال 1356 آغازی جدی و حرفه‌ای در این عرصه دارد. ایشان خوشبختانه نگارش داستان را ادامه می‌دهند و داستان‌هایی در مجلات تهران (اطلاعات هفتگی و جوانان امروز) منتشر می‌کنند و تلاش‌هایی گسترده در این حوزه دارد که الحق و الانصاف پدر ادبیات داستانی ایلام» زیبنده‌ی ایشان است.

دانلود فیلم پلکان مرگ

دانلود فیلم ایرانی پلکان مرگ با لینک مستقیم به کارگردانی عباس مرادیان و تهیه کنندگی جمال گلی در ژانر اجتماعی ساخته شده است در این فیلم بازیگرانی مانند نسرین مقانلو، عبدالرضا اکبری، آرام جعفری، شهرزاد کمال زاده، پیمان دارابی، نفیسه روشن، ثریا قاسمی نقش آفرینی کرده اند شما می توانید این فیلم جذاب و تماشایی را از سایت پیشگام مووی دریافت نمایید. دانلود فیلم پلکان مرگ کارگردان: عباس مرادیان موضوع: اجتماعی محصول: ایران بازیگران فیلم عبارتند از : نسرین مقانلو • عبدالرضا اکبری • آرام جعفری • شهرزاد کمال زاده • پیمان دارابی • نفیسه روشن • ثریا قاسمی ماجرای فیلم : محمدعلی وندی بازیگر، فیلمساز و معلم تئاتر نا امید از مهاجرت به زادگاهش تهران بازگشته تا همراه با همسرش میترا صدری نقاش زندگی تازه‌ای را شروع کنند اما جستجو برای پیدا کردن خانه‌ای مناسب و کنجی آرام غیرممکن به نظر می‌رسد… ادامه مطلب

دل آدمي آيينه جمال حضرت حق است. حضرت آيت الله سيد اصغر سعادت

(تصویر مربوط به آبان 1398 است)** دل آدمی آیینه جمال حضرت حق است  که به انوار الهی مُشعشَع می شود به شرطی  که به غُبار گناه و معصیت من نگردد . **حضرت آیت الله سید اصغر سعادت میرقدیم لاهیجی 

غرور حسنت اجازت مگرنداد ای گل

غرور حسنت اجازت مگرنداد ای گل    که پرسشی نکنی عندلیب شیدا راشرح بیت:زیبائی و جمال باعث ایجاد غرورو تکبر درانسان می گردد، اگر تربیت صحیح و منطقی داشته باشیم به آراستگی ظاهری خود چندان توجهی نخواهیم کرد ، منظور این نیست که به آرایش و زیبائی خویش کم توجه باشیم و از نظم و ترتیب و بهداشت جسمی بکاهیم و یا به آن اهمیتی ندهیم ، بلکه منظور این است که نباید بخاطر داشتن ظاهری زیبا به کلیه آداب و رسوم انسانی واخلاق فاضله پشت پانهاده وهمه چیز را روبه فراموشی سپاریم ، بنابر این غرور حسن در این مقوله به معنی تکبر و عصیان وگردنکشی معشوق نیست لذا از دیدگاه عارف معشوق فردی متکبر و گردنکش نیست و وجود معشوق از اینگونه اتهامات پاک و مبری است بلکه عارف در جستجوی چیز دیگری است او می خواهد از قفس تن رهاشده و به معشوق بپیوندد،او میل دارد هرچه زودتر از این عالم تنگ مادی رهائی یافته ، زیرا دنیارا برای خود زندانی تنگ و مخوف تلقی می کند و در این دنیا پیوسته در غذاب و شکنجه است ، او گل زیبای خودرا دوست دارد و شیفته جمال و نورانیت معشوق است ، تکبر و خود خواهی فقط درعالم مادی مفهوم و معنی واقعی دارد در عالم معنی چنین چیزی میسور نیست ، معشوق شاعر و عارف از تکبر و خودخواهی پاک است ، بلکه می خواهد این نکته را یاد آور شود که انسان نباید مغرور جمال و زیبای ظاهری خود باشد زیرا حسن و جمال زایل شدنی است و آنچه که ماندنی است همانا اخلاق فاضله ، علم و دانش و خدمات برجسته انسانی است .              

خدایا قلبم به عشق تو زتده است.

ای جوان! آیا طعم شیرین «عشق به خدا» را چشیده ای؟ آیا برای نجوا با خدا، شب ها بیداری کشیده ای؟ فداکاری ها، فرزند عشق ها و محبت هاست؛ تا این علاقه، نسبت به چه باشد! «محبت» هم، فرزند «معرفت» و «شناخت» است. محبتِ بی معرفت، در تاریکی راه رفتن است و عشقِ بی فداکاری، فقط یک ادعاست. راستی. چگونه می توان عاشق خدا شد و از حبّ نفس رها گشت؟ و نسخه «محبت خدا» را چه کسی می نویسد؟ هرگاه «زیبایی» را تنها در «چهره» نجُستی و «جمال» را فقط در «تن» خلاصه نکردی، می توانی امیدوار باشی. «جمال باطنی» مقوله ای است فراتر از چشم سر و «زیبایی معنوی» چشمی می طلبد که از سطح به عمق نفوذ کند و از ظاهر به باطن و از «محسوس» به «معنا». از کجا بشناسیم که گرفتار «حب نفس» هستیم یا نه؟آبشار قینرجه ، تکاب

قصه گویی

نشست قصه گویی از کتاب"گاو طلایی" در بخش کودک کتابخانه استاد برگزار شد.قرآن کریم سرشار از قصه های پندآموز و زیباست. بعضی از قصه ها درباره ی حیوانات است. کتاب "گاو طلایی" جلد اول از مجموعه 10 جلدی حیوانات در قرآن »است. این مجموعه شامل تعدادی از قصه های قرآنی با نثری روان و تصاویری زیباست که برای گروه سنی کودک در نظر گرفته شده است. هدف اصلی این مجموعه عبرت گرفتن کودکان  و آشنا شدن آنها با داستان های تاریخی و سرگذشت اقوام و گذشتگان، صرفنظر از محلّ زندگی و اختلاف زبان آنهاست. این مجموع نوشته :علی باباجانی و انتشارات جمال ان را به چاپ رسانیده است.در نخستین جشنواره هدهد سفید و در بخش کتاب‌های غیرداستانی کودک، به انتخاب داوران کودک و نوجوان عضو کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور، کتاب گاو طلایی» نوشته علی باباجانی از نشر جمال به عنوان کتاب برگزیده بخش کتاب‌های غیرداستانی کودک انتخاب شد .

شادی در نگاه قرآن

در نگاه قرآنی، مراحل متعالی و برتری از کمال وجود دارد ، این مراتب از کمال با بهجت و سروری نامتناهی و بیکران همراه است ، از طرفی انسان نیز موجودی است که شایسته این شادی و رضایت و خشنودی می‌باشد ، لذا انسان سعید که سرور و شادی همیشگی و مستمر دارد هرگز به شادی مقطعی و گذرا دلخوش نبوده و بسنده نمی‌کند. مشخصه شادی مستمر و سعادت حقیقی این است که دائمی بوده و برای آن کرانه ای نمی‌توان تصور کرد ، حال آن که شادیهای گذرا ، محدود به یک مقطع بوده حضوری غیردائم و لحظه ای داشته و بعضاً به حالت مقابل خود، یعنی غم و‌اندوه مبدل می‌گردد. مطابق تعابیر دینی جایگاه شادیهای طبیعی و دنیوی که با لذات مادی و محسوس همراهند در زندگی مادی است و جایگاه شادیهای معنوی و اخروی در بهشت های مختلفی است که در طول یکدیگر قرار داشته و برترین آنها در عالیترین بهشت ما یعنی جنت رضوان الهی، همان بهشتی که خداوند سبحان در آن حضور داشته و زیبایی و جمال خود را در آن آشکار ساخته است، جای دارد. قرآن کریم ، در مورد شادی که احساسی ضروری برای انسانها محسوب می‌شود مطالب بسیاری بیان نموده است. تعابیر این کتاب مقدس با شادیهای دنیوی مخالف نیست، بلکه مهم نوع شادی است، شادیهایی که لطمه به دیگران می‌زند و یا دارای قبح اخلاقی و مذهبی می‌باشد و در تضییع حقوق خداوند، خود فرد و سایر افراد نقش دارد ، در نظر قرآن کریم نکوهیده و دارای عذاب اخروی می‌باشد. اما شادی برای تفریح در صورتی که قبح اخلاقی نداشته باشد در نظر قرآن کریم اشکالی ندارد. گشت و گذار در طبیعت و مشاهده نعمتهای زیبای خداوند موجب شادی و آرامش درونی می‌شود وانسان را از حالت غم و افسردگی رها می‌سازد که علاوه بر درک تجربی، این مطلب در بسیاری از آیات قرآن بیان شده است .

شادی در نگاه قرآن

در نگاه قرآنی، مراحل متعالی و برتری از کمال وجود دارد ، این مراتب از کمال با بهجت و سروری نامتناهی و بیکران همراه است ،  از طرفی انسان نیز موجودی است که شایسته این شادی و رضایت و خشنودی می‌باشد ، لذا انسان سعید که سرور و شادی همیشگی و مستمر دارد هرگز به شادی مقطعی و گذرا دلخوش نبوده و بسنده نمی‌کند.مشخصه شادی مستمر و سعادت حقیقی این است که دائمی بوده و برای آن کرانه ای نمی‌توان تصور کرد ، حال آن که شادیهای گذرا ، محدود به یک مقطع بوده حضوری غیردائم و لحظه ای داشته و بعضاً به حالت مقابل خود، یعنی غم و‌اندوه مبدل می‌گردد.مطابق تعابیر دینی جایگاه شادیهای طبیعی و دنیوی که با لذات مادی و محسوس همراهند در زندگی مادی است و جایگاه شادیهای معنوی و اخروی در بهشت های مختلفی است که در طول یکدیگر قرار داشته و برترین آنها در عالیترین بهشت ما یعنی جنت رضوان الهی، همان بهشتی که خداوند سبحان در آن حضور داشته و زیبایی و جمال خود را در آن آشکار ساخته است، جای دارد.قرآن کریم ، در مورد شادی که احساسی ضروری برای انسانها محسوب می‌شود مطالب بسیاری بیان نموده است.تعابیر این کتاب مقدس با شادیهای دنیوی مخالف نیست، بلکه مهم نوع شادی است، شادیهایی که لطمه به دیگران می‌زند و یا دارای قبح اخلاقی و مذهبی می‌باشد و در تضییع حقوق خداوند، خود فرد و سایر افراد نقش دارد ،  در نظر قرآن کریم نکوهیده و دارای عذاب اخروی می‌باشد. اما شادی برای تفریح در صورتی که قبح اخلاقی نداشته باشد در نظر قرآن کریم اشکالی ندارد.گشت و گذار در طبیعت و مشاهده نعمتهای زیبای خداوند موجب شادی و آرامش درونی می‌شود وانسان را از حالت غم و افسردگی رها می‌سازد که علاوه بر درک تجربی، این مطلب در بسیاری از آیات قرآن بیان شده است .

شادی در نگاه قرآن

در نگاه قرآنی، مراحل متعالی و برتری از کمال وجود دارد ، این مراتب از کمال با بهجت و سروری نامتناهی و بیکران همراه است ،  از طرفی انسان نیز موجودی است که شایسته این شادی و رضایت و خشنودی می‌باشد ، لذا انسان سعید که سرور و شادی همیشگی و مستمر دارد هرگز به شادی مقطعی و گذرا دلخوش نبوده و بسنده نمی‌کند.مشخصه شادی مستمر و سعادت حقیقی این است که دائمی بوده و برای آن کرانه ای نمی‌توان تصور کرد ، حال آن که شادیهای گذرا ، محدود به یک مقطع بوده حضوری غیردائم و لحظه ای داشته و بعضاً به حالت مقابل خود، یعنی غم و‌اندوه مبدل می‌گردد.مطابق تعابیر دینی جایگاه شادیهای طبیعی و دنیوی که با لذات مادی و محسوس همراهند در زندگی مادی است و جایگاه شادیهای معنوی و اخروی در بهشت های مختلفی است که در طول یکدیگر قرار داشته و برترین آنها در عالیترین بهشت ما یعنی جنت رضوان الهی، همان بهشتی که خداوند سبحان در آن حضور داشته و زیبایی و جمال خود را در آن آشکار ساخته است، جای دارد.قرآن کریم ، در مورد شادی که احساسی ضروری برای انسانها محسوب می‌شود مطالب بسیاری بیان نموده است.تعابیر این کتاب مقدس با شادیهای دنیوی مخالف نیست، بلکه مهم نوع شادی است، شادیهایی که لطمه به دیگران می‌زند و یا دارای قبح اخلاقی و مذهبی می‌باشد و در تضییع حقوق خداوند، خود فرد و سایر افراد نقش دارد ،  در نظر قرآن کریم نکوهیده و دارای عذاب اخروی می‌باشد. اما شادی برای تفریح در صورتی که قبح اخلاقی نداشته باشد در نظر قرآن کریم اشکالی ندارد.گشت و گذار در طبیعت و مشاهده نعمتهای زیبای خداوند موجب شادی و آرامش درونی می‌شود وانسان را از حالت غم و افسردگی رها می‌سازد که علاوه بر درک تجربی، این مطلب در بسیاری از آیات قرآن بیان شده است .

ادب علم

مکتب، مدرسه/دبیرستاناین واژه‌ها یادآور خاطراتی از زندگی هر کدام از ماست، حقیقت این است که همه ما انسانیت، رشد و کمال خود را به نوعی مدیون این مکان‌ها هستیم.به فرمایش امیرالمومنین علی(ع)، بزرگترین استاد هر کس تجربه است. اصیل‌ترین تجارب زندگی ما عموما" در مدرسه شکل می‌گیرد، جایی که دانش می‌اندوزیم تا توانا شویم و شیرینی زندگی را حس کنیم.در طریق علم آموزی از ادبستان به رنج آموزگار مهربان ادب می‌آموزیم تا در دبیرستان بر لوح جان دبیری کنیم و بنگاریم تا تقریر در وجودمان شود. هر چند که علم و دانش مهمترین عامل پرواز و رشد انسانیت و کمال است، ولی تا به زینت ادب و تعهد مزین نگردد، طریق صحیح و مسیر کمال رهنمون نمی‌گردد و باعث گشت بی‌حاصل در حباب غرور و منیت می‌شود. بجای آن که همای سعادت باشد زاغ بد شگون شقاوت می‌شود.علم و تعهد دو بال پرواز در آسمان کمال و سعادتند که نقص یکی دیگری را از حرکت باز می‌دارد.تعهد در اقیانوس آرام ایمان می‌روید و ایمان با اتکال به ذات الهی و توکل بر قدرت لایزالش رشد می‌کند و چون با علم بیامیزد مقام خلیفةالهی را برای انسان به ارمغان می‌آورد، پس به هر صورت مکتب و مدرسه و .، همان منبر تعالی و رشد است و چون مسجد باید پاک و محترم باشد و حرمت آن به میزان تعهد و ایمانی است که در آن آموخته می‌شود.و آنجا . جای دلهای عزیز است بهم برمزنش.

غلبه بر کمال گرایی شغلی با ۴ استراتژی کاربردی و مؤثر

این روزها رقابت سنگینی برای  پیشرفت و کسب موفقیت در جریان است. همه می‌خواهند در حرفهٔ خود به بالاترین موقعیت‌ها برسند. اما گاهی‌اوقات، این اهداف بلندپروازانه استرس بسیار زیادی را به افراد تحمیل می‌کند. این استرس می‌تواند به کاهش کیفیت عملکرد فرد و حتی شکست او منجر شود. در این مقاله چهار روش ساده و مؤثر برای غلبه بر فشارهای ناشی از میل به کمال گرایی را معرفی می‌کنیم. ادامه مطلب

از محمد علی بهمنی

دراین زمانهٔ بی‌های‌وهوی لال‌پرست خوشا به حال کلاغان قیل‌وقال‌پرستچگونه شرح دهم لحظه‌لحظهٔ خود را برای این‌همه ناباور خیال‌پرستبه شب‌نشینی خرچنگ‌های مردابی چگونه رقص کند ماهی زلال‌پرسترسیده‌ها چه غریب و نچیده می‌افتند به پای هرزه‌علف‌های باغ کال‌پرسترسیده‌ام به کمالی که جز اناالحق نیست کمال دار برای من کمال‌پرستهنوز زنده‌ام و زنده بودنم خاری‌ست به تنگ‌چشمی نامردم زوال‌پرست

ورد

فی حدیقة الجمیلة تقع فی تنزه الصغیر؛ مملوء من اهرة و العشبة ،کانت تعاد زهرة الجمیل ذلک ورد الاصفر و فی جنبه ورد الاحمر و ذانک دائما کل الیوم فی التکلم و ریاضة مع التراب وهما تآخ معهما ، ثم وقت اللیل بالسویة تقولان لیلة سعیدة و الثانیة فی الیوم احیانا تمطر المطر؛ هما فی قمة الابتهاج و الفرحان،هما کانا یلعبان بالماه و یصبان علی راسهما الماء و تماسک اوراق الورد الیهما من فرط الرطب و کانا یضحکان الی هیبتهما . کان فی احد من هذا الایام أنّهما مزدهر و کانا قد جمیل ، جائت صبیة و تعجب من جمال ورد الاحمر و قطعته ؛ یصرخ ورد الاصفر : لا تقطع ، و استجدی لکن لا تستمع الصبیة و قطعته،و تذهب به،ابتأس ورد الاصفر ،کان قد انفرد ورد الاصفر وابکی و یغاث : الهی لماذا کان یعصر ید العالم جمال و اصدقاء و اعزاء؟ الآن ماذا بالمصیبة؟کان فی الافکار أن قال لنفسه : هذه قستنا ؛یوما یقطعنا یوما اموت، فیجب علینا نجتهد للحیاة .ذلک الورد فی الایام کان یخضع راسه الی الارض و لاینظر الی ای مکان، حتی صب اوراقه و مات.نعم هو لا تستطیع أن تتحمل

با یاد سیمین

درگذشت سیمین دانشور اسفند 1390 گفت و گو با مجلۀ گوهران» 1385موسی صدر خیلی خوش تیپ بود. حالا قذافی او را ناپدید کرده یا کشته من نمی دانم. غروب بود. موسی صدر آمد. در زد. یکی از زیباترین مردهای دنیا بود. با چشم‌های خاکستری، درشت و زیبا. لباس ی او هم شیک بود. از این سینه کفتریها. در را که باز کردم او را در چارچوب در دیدم و گفتم: ببینم! شما پیغمبری یا امامی؟ حق نداری این قدر خوشگل باشی. خندید و گفت: جلال هست؟گفتم: آره! بیایید تو. آمد داخل. نیما هم بود. نیما که همیشه خانۀ ما بود. آن شب هم بود.نیما در خاطرات خود نوشته سیمین آن قدر محو جمال موسی صدر [امام موسی صدر رهبر شیعیان لبنان] بود که به من چای تعارف نکرد و من چای نخوردم.موسی صدر سه چهار روز ماند. نیما خیلی حسودیش شد. عادت داشت چایی را خودم بریزم. چون وسواسی بود و چایی نباید تفاله داشته باشد. سر استکان هم این قدر خالی باشد و خودم هم به او چایی بدهم. اما راست می‌گفت. من محو جمال موسی صدر شده بودم. سه چهار روز ماند و دفعۀ بعد ما رفتیم قم. رئیس نهضت امل در لبنان بود. سووشون را به عربی ترجمه کرد و آورده بود برای ما. در قم دیگر اندرونی بیرونی بود. اما باز می دیدمش. موقع شام و ناهار.»

جاناتان مرغ دریایی

می‌توانی به هر مکان و زمانی که اراده کنی بروی.من به هر جا و هر زمانی که بتوانم بیندیشم رفته‌ام.عجیب است مرغانی که کمال را به خاطر سفر حقیر می‌شمارند، به کندی به جایی نیز نمی‌رسندو آنانی که سفر را به خاطر کمال کنار می‌گذارند یکباره به همه جا می‌رسند.به خاطر داشته باش جاناتان!بهشت مکان یا زمان نیستزیرا مکان یا زمان بسیار بی معنی است.بهشت به کمال رسیدن است.جاناتان مرغ دریاییریچارد باخ / ترجمه مهرداد اسکویی

در گرامیداشت از پنجمین سال وفات مسحورجمال

پنج سال از مرگ آواز خوان محبوب، ترانه سرای بی بدیل آهنگ های حماسی و آهنگساز موفق کشور روانشاد مسحورجمال سپری شد ولی جایگاه اوهمچنان درعرصه هنر موسیقی به ویژه آهنگ های میهنی و حماسی افغانی تهی ست. روانشاد مسحورجمال به سال ۱۳۲۴ خورشیدی در یک خانواده روشنفکر شهر کابل دیده به جهان هستی گشود. وی از اوان کودکی با استفاده از ترانه‌ های استاد غلام ‌حسین در محافل، آوازخوانی می ‌کرد. مسحور جمال تحصیلات عالی خویش را در رشته زبان و ادبیات دری در پوهنځی علوم اجتماعی پوهنتون کابل به پایان رسانیده و مدتی به عنوان استاد زبان دری در لیسه عالی حبیبیه به تربیه اولاد وطن پرداخت. درست در همان ایام بود که به کمک هنرمند بی بدیل کشور روانشاد احمد ظاهر، گروه هنری این لیسه را تشکیل دادند. زنده یاد مسحور جمال یکی از بنیادگزاران موسیقی اماتور در کشور ما به شمار میرود که با آواز گیرا و دلنشین خویش توانست به زودی از جایگاه ویژه در میان هنرمندان آماتور برخوردار گردید. او در کنار آنکه آوازخوان توانا، نوازنده چیره دست و آهنگساز نامداری بود، برای بسیاری از هنرمندان مطرح کشور ما آهنگ های دلنشینی نیز ساخته است.مسحورجمال در سال ۱۳۶۷ خورشیدی موفق به دریافت لقب "کارمند شایسته فرهنگ" افغانستان گردید.این هنرمند خوب کشور مثل هزاران افغان دیگر پس از بروز جنگ‌ های داخلی به خارج از افغانستان پناهنده شد و تا واپسین روزهای حیاتش در دیار هجرت به سر‌ برد.مسحور جمال آوازخوان متعهدی بود که با پیشکش نمودن ترانه های میهنی و حماسی خویش نقش برازنده یی در نبرد عادلانه علیه دشمنان سوگند خورده کشورما ایفأ نموده و جوانان کشور را در راه دفاع از نوامیس و آزادی های مردم ما روحیه داده و در نبرد با سیاهی شور و هیجان برپا می نمود.این هنرمند محبوب در سالهای اخیر حیات در حالی که از بیماری سرطان رنج می ‌برد به تاریخ دوم سنبله سال 1393 خورشیدی در کشور هالند جهان فانی را بدرود گفته و به جاودانگان پیوست. روحش شاد و یادش گرامی باد!

شروع

نمی دانم نامش را چه می توان گذاشت. شاید کمال طلبی. شاید فرار از شروع. شاید مجموع این دو. البته نمی دانم کدام انگیزه ی دیگری بوده. اینکه کمال طلبی مانع از شروع کردن من می شده یا فرار شروع باعث بهترین ها را خواستن. شاید هم داستان داستان مرغ و تخم مرغ. این فکر ها بود که انگیزه ساختن یک وبلاگ را در من ایجاد کرد. برای شروع و رهایی از این فکر که حتما باید یه سایت با اسم خودت داشته باشی تا بشه شروع کرد. چونکه این را از یه دوست شنیده بودی و این شده بود بهونه ای برای به تعویق انداختن.

شادی در نگاه قرآن

 در نگاه قرآنی، مراحل متعالی و برتری از کمال وجود دارد ، این مراتب از کمال با بهجت و سروری نامتناهی و بیکران همراه است ،  از طرفی انسان نیز موجودی است که شایسته این شادی و رضایت و خشنودی می‌باشد ، لذا انسان سعید که سرور و شادی همیشگی و مستمر دارد هرگز به شادی مقطعی و گذرا دلخوش نبوده و بسنده نمی‌کند.مشخصه شادی مستمر و سعادت حقیقی این است که دائمی بوده و برای آن کرانه ای نمی‌توان تصور کرد ، حال آن که شادیهای گذرا ، محدود به یک مقطع بوده حضوری غیردائم و لحظه ای داشته و بعضاً به حالت مقابل خود، یعنی غم و‌اندوه مبدل می‌گردد. مطابق تعابیر دینی جایگاه شادیهای طبیعی و دنیوی که با لذات مادی و محسوس همراهند در زندگی مادی است و جایگاه شادیهای معنوی و اخروی در بهشت های مختلفی است که در طول یکدیگر قرار داشته و برترین آنها در عالیترین بهشت ما یعنی جنت رضوان الهی، همان بهشتی که خداوند سبحان در آن حضور داشته و زیبایی و جمال خود را در آن آشکار ساخته است، جای دارد. قرآن کریم ، در مورد شادی که احساسی ضروری برای انسانها محسوب می‌شود مطالب بسیاری بیان نموده است. تعابیر این کتاب مقدس با شادیهای دنیوی مخالف نیست، بلکه مهم نوع شادی است، شادیهایی که لطمه به دیگران می‌زند و یا دارای قبح اخلاقی و مذهبی می‌باشد و در تضییع حقوق خداوند، خود فرد و سایر افراد نقش دارد ،  در نظر قرآن کریم نکوهیده و دارای عذاب اخروی می‌باشد. اما شادی برای تفریح در صورتی که قبح اخلاقی نداشته باشد در نظر قرآن کریم اشکالی ندارد.گشت و گذار در طبیعت و مشاهده نعمتهای زیبای خداوند موجب شادی و آرامش درونی می‌شود وانسان را از حالت غم و افسردگی رها می‌سازد که علاوه بر درک تجربی، این مطلب در بسیاری از آیات قرآن بیان شده است .نویسنده مقاله: امیرعباس جعفری

دانلود فیلم پلکان مرگ(کامل و بدون سانسور)|فیلم پلکان مرگ

  کارگردان: عباس مرادیان | ژانر: اجتماعی، خانوادگی | سال تولید: 1394 | تاریخ انتشار: 1398 مدت زمان: 89 دقیقه | کیفیت: WEB-DL | نوع: فیلم تلویزیونی | مخاطب: خانواده فرمت: MP4 | حجم: متفاوت با هر کیفیت | تهیه کننده: جمال گلی خلاصه داستان:محمدعلی وندی بازیگر، فیلمساز و معلم تئاتر، ناامید از مهاجرت به زادگاهش تهران بازگشته تا همراه با همسرش میترا صدری، زندگی تازه‌ای را شروع کنند. اما جستجو برای پیدا کردن خانه‌ای مناسب و کنجی آرام غیرممکن به نظر می‌رسد… بازیگران:نسرین مقانلو، عبدالرضا اکبری، آرام جعفری، شهرزاد کمال زاده، پیمان دارابی، نفیسه روشن و ثریا قاسمی   جهت دانلود کامل فیلم پلکان مرگ کلیک کنید

پریشانی

مرا راندند از مسجد به جرم نامسلمانی برون گشتم ز میخانه چو گفتندم مسلمانیمیان کفر و ایمان مانده بودم مات و سرگرداندلم میخواست بیرون میشدم از شهر، پنهانیتو را دیدم که می رفتی چو آهوی خُتَن جاناچه سیمین سرو بالایی، چه ابرویی، چه مژگانیغزلها چیدم از آن باغِ حُسنِ سِحر آمیزتاز آن گیسوی ظلمانی وزان چاه زنخدانیدل آواره خود را سپردم چون به دستانترها گشتم ز کفر و ننگ و ایمان و پریشانیشدی میخانه و دِیر و کُنِشت و قبله ام آن دمتو را تنها پرستیدم، نه از اینی، نه از آنی کمال پیری آذرهریس "کمال"

ههه

‏ادبیات فارسی بیشتر از همه، مدیون اون زرنگ ناشناسیه که ایده‌ی عرفانی بودن می و ساقی و معشوق‌ در اشعار فارسی رو اختراع کرد و ادبیات یک سرزمین رو از تیغ سانسور نجات داد."مورفین"

شادی در نگاه قرآن

در نگاه قرآنی، مراحل متعالی و برتری از کمال وجود دارد ، این مراتب از کمال با بهجت و سروری نامتناهی و بیکران همراه است ،  از طرفی انسان نیز موجودی است که شایسته این شادی و رضایت و خشنودی می‌باشد ، لذا انسان سعید که سرور و شادی همیشگی و مستمر دارد هرگز به شادی مقطعی و گذرا دلخوش نبوده و بسنده نمی‌کند.مشخصه شادی مستمر و سعادت حقیقی این است که دائمی بوده و برای آن کرانه ای نمی‌توان تصور کرد ، حال آن که شادیهای گذرا ، محدود به یک مقطع بوده حضوری غیردائم و لحظه ای داشته و بعضاً به حالت مقابل خود، یعنی غم و‌اندوه مبدل می‌گردد.مطابق تعابیر دینی جایگاه شادیهای طبیعی و دنیوی که با لذات مادی و محسوس همراهند در زندگی مادی است و جایگاه شادیهای معنوی و اخروی در بهشت های مختلفی است که در طول یکدیگر قرار داشته و برترین آنها در عالیترین بهشت ما یعنی جنت رضوان الهی، همان بهشتی که خداوند سبحان در آن حضور داشته و زیبایی و جمال خود را در آن آشکار ساخته است، جای دارد.قرآن کریم ، در مورد شادی که احساسی ضروری برای انسانها محسوب می‌شود مطالب بسیاری بیان نموده است.تعابیر این کتاب مقدس با شادیهای دنیوی مخالف نیست، بلکه مهم نوع شادی است، شادیهایی که لطمه به دیگران می‌زند و یا دارای قبح اخلاقی و مذهبی می‌باشد و در تضییع حقوق خداوند، خود فرد و سایر افراد نقش دارد ،  در نظر قرآن کریم نکوهیده و دارای عذاب اخروی می‌باشد. اما شادی برای تفریح در صورتی که قبح اخلاقی نداشته باشد در نظر قرآن کریم اشکالی ندارد.گشت و گذار در طبیعت و مشاهده نعمتهای زیبای خداوند موجب شادی و آرامش درونی می‌شود وانسان را از حالت غم و افسردگی رها می‌سازد که علاوه بر درک تجربی، این مطلب در بسیاری از آیات قرآن بیان شده است .

هههه

‏ادبیات فارسی بیشتر از همه، مدیون اون زرنگ ناشناسیه که ایده‌ی عرفانی بودن می و ساقی و معشوق‌ در اشعار فارسی رو اختراع کرد و ادبیات یک سرزمین رو از تیغ سانسور نجات داد."مورفین"

شادی در نگاه قرآن

در نگاه قرآنی، مراحل متعالی و برتری از کمال وجود دارد ، این مراتب از کمال با بهجت و سروری نامتناهی و بیکران همراه است ،  از طرفی انسان نیز موجودی است که شایسته این شادی و رضایت و خشنودی می‌باشد ، لذا انسان سعید که سرور و شادی همیشگی و مستمر دارد هرگز به شادی مقطعی و گذرا دلخوش نبوده و بسنده نمی‌کند.مشخصه شادی مستمر و سعادت حقیقی این است که دائمی بوده و برای آن کرانه ای نمی‌توان تصور کرد ، حال آن که شادیهای گذرا ، محدود به یک مقطع بوده حضوری غیردائم و لحظه ای داشته و بعضاً به حالت مقابل خود، یعنی غم و‌اندوه مبدل می‌گردد.مطابق تعابیر دینی جایگاه شادیهای طبیعی و دنیوی که با لذات مادی و محسوس همراهند در زندگی مادی است و جایگاه شادیهای معنوی و اخروی در بهشت های مختلفی است که در طول یکدیگر قرار داشته و برترین آنها در عالیترین بهشت ما یعنی جنت رضوان الهی، همان بهشتی که خداوند سبحان در آن حضور داشته و زیبایی و جمال خود را در آن آشکار ساخته است، جای دارد.قرآن کریم ، در مورد شادی که احساسی ضروری برای انسانها محسوب می‌شود مطالب بسیاری بیان نموده است.تعابیر این کتاب مقدس با شادیهای دنیوی مخالف نیست، بلکه مهم نوع شادی است، شادیهایی که لطمه به دیگران می‌زند و یا دارای قبح اخلاقی و مذهبی می‌باشد و در تضییع حقوق خداوند، خود فرد و سایر افراد نقش دارد ،  در نظر قرآن کریم نکوهیده و دارای عذاب اخروی می‌باشد. اما شادی برای تفریح در صورتی که قبح اخلاقی نداشته باشد در نظر قرآن کریم اشکالی ندارد.گشت و گذار در طبیعت و مشاهده نعمتهای زیبای خداوند موجب شادی و آرامش درونی می‌شود وانسان را از حالت غم و افسردگی رها می‌سازد که علاوه بر درک تجربی، این مطلب در بسیاری از آیات قرآن بیان شده است

به نام او

به نام او که تنها هستِ در هستی اوست، که نیستی هموست می نویسیم به قدرت او هر آنچه بقلم رسد از او می نویسیم به برکت او که ببینیم جمال و جلالت او می نویسیم به جبر او که نه اختیاریست برای ذره ی او می نویسیم به حکم او  که قلم را مالک است او می نویسیم به شکرگذاری او هرچند ادا نشود حق شکر او می نویسیم با نام و یاد او تا بشکفد دل و جان در مسیر او سلام jananeman z

خدا در همه جا هست

کتاب خدا در همه جا هست غلامرضا حیدری ابهری نشر جمال کتاب خدا در همه جا هست : بیان یک اصل اعتقادی مهم و کلیدی، نظارت دائمی خداوند   کتاب خدا در همه جا هست : غلامرضا حیدری ابهری، نشر جمال معرفی: قرآن کریم تاکید بسیاری بر حضور فراگیر خدا دارد، اعتقاد به حضور نامحدود و همه جایی پروردگار، پشتوانه ی مهمی در تربیت دینی به شمار می آید، زیرا احساس نظارت دائمی خدا، مانع از آلوده شدن آدمی به گناه می گردد.کتاب (خدا در همه جا هست) با الهام از آیات نورانی قرآن به توضیح این اصل مهم اعتقادی برای کودکان پرداخته است. بریده کتاب: بچه که بودم، فکر می کردم خدا در آسمان است. خیال می کردم خدا خانه ای در آسمان دارد که می توانم به وسیله ی یک نردبان بلند، به خانه ی او بروم. ولی بزرگ تر که شدم، فهمیدم که این فکرها درست نیست. فهمیدم که خدا در همه جا هست

keyboard_arrow_up